Inilah 3 Doa Nabi Sulaiman Untuk Kekayaan dan Murah Rezeki


Nabi sulaiman merupakan seseorang nabi yang dianugerahkan oleh allah kekayaan melimpah ruah. tidak hanya kayanya nabi sulaiman, baginda pula dikenali bagaikan bagaikan raja seluruh makhluk.

kerajaan nabi sulaiman sangat besar. istananya juga megah, berlapis emas dan juga permata. tidak hanya dikasih anugerah kekayaan, nabi sulaiman pula diberi mukjizat iaitu baginda mampu faham bahasa haiwan dan juga mampu berdialog pada jin, dan mampu menundukan keduanya.

seluruh yang dipunyai oleh nabi sulaiman semasa hidupnya tentu tidak lepas dari kuasa allah swt. doa - doa yang dipanjatkan nabi sulaiman telah dikabulkan oleh allah sampai - sampai dia mampu mempunyai seluruh yang diingininya.

pada masa saat ini banyak orang yang mau berulang mengamalkan doa - doa nabi sulaiman tersebut dengan pelbagai tujuan, semisal buat mengharap rezeki dan juga kekayaan, mengobati orang kesakitan, ataupun buat menundukan haiwan buas.

oleh karena itu, informasi kali ini kami hendak mangulas doa - doa tersebut buat mampu kamu baca dan juga amalkan. insyaallah.

1. doa nabi sulaiman buat kekayaan
doa nabi sulaiman yang kesatu ini merupakan doa yang mampu dipakai buat meminta kelancaran rezeki dan juga buat kekayaan. bila kamu dikala ini lagi hadapi kesusahan hidup, ataupun berharap supaya kewangan kamu lebih baik, amalkanlah doa supaya rezeki bisa dengan mudah serupa yang ada dalam qs shaad ayat 35 berikut ini.

latinnya: rabbi ighfir lii wahab lii mulkan laa yanbaghii li - ahadin min ba’dii innaka anta lwahhaab.

maksudnya: ya tuhanku, ampunilah saya dan juga anugerahkanlah kepadaku kerajaan yang tidak dipunyai oleh seseorang juapun sesudahku, sebetulnya engkaulah yang maha pemberi.

doa tersebut mampu diamalkan tiap kamu tuntas menunaikan solat fardhu. tetapi, hendak lebih baik lagi apabila kamu aktif menunaikan solat duha dan juga membacakan doa nabi sulaiman tersebut tiap hari.

hendak namun, seluruh doa tersebut wajib diiringi dengan ikhtiar, usaha, dan juga kerja keras kamu karna tidak bisa jadi kekayaan jatuh dari langit tanpa kamu mengusahakannya seorang diri. doa merupakan semata - mata munajat yang mampu melancarkan datangnya rezeki.

2. doa nabi sulaiman buat menundukan haiwan dan juga mengusir jin
serupa yang tercatat dalam sejarah kehidupannya di al - qur’an, nabi sulaiman semasa hidupnya diberi dengan mukjizat mampu berdialog dan juga paham bahasa haiwan dan juga jin.

mukjizat nabi sulaiman tersebut amat berguna untuk kemudahan syiar dan juga dakwahnya. dengan mukjizat itu, seluruh haiwan dan seluruh jin yang terdapat di wajah bumi tunduk hendak perintah dia.

apabila kamu mau mempunyai sedikit karamah dari mukjizat nabi sulaiman tersebut, amalkanlah doa berikut ini serupa yang ada dalam qs an - naml ayat 30 dan juga 31: doa nabi sulaiman doa penunduk haiwan, perempuan, dan juga jin.

latinnya : bismilaahir rahmoonir rohiim. laa ta’luu ‘alayya wa’tuunii muslimiin.

ertinya : dengan menyebut nama allah, yang maha pemurah, lagi maha penyayang. bahawa janganlah kalian berlaku sombong kepadaku, dan juga datanglah kepadaku bagaikan orang - orang yang berserah diri. doa di atas mampu dibacakan buat mengubati orang yang kesakitan.

bacakan doa pengusir jin tersebut di kuping kanan orang yang sakit sembari menekan jempol kaki kanan dan juga kirinya, insya alloh jin yang menggangu dan juga merasuk badan orang tersebut hendak keluar dengan sendirinya.

doa ini sudah banyak dibuktikan dan juga teruji makbul. oleh karana itu, hafalkanlah. tidak hanya buat mengusir jin, doa nabi sulaiman di atas pula mampu dipakai buat menjinakkan fauna.

bila kamu berjumpa ular liar ataupun fauna buas yang lain sampai - sampai kamu berposisi dalam bahaya, bacalah doa di atas seraya berpasrah diri kepada alloh. insya alloh, haiwan liar tersebut hendak berangkat dan juga tidak mengusik kamu lagi. \

3. doa nabi sulaiman dalam bersyukur
kekayaan, mukjizat, dan juga kekuasaan yang dikasih oleh alloh kepada nabi sulaiman tidak sedikit juga mengganti keperibadiannya. dia senantiasa meminta kepada alloh supaya mampu senantiasa melindungi amanat dan juga kudratnya bagaikan makhluk.

dia senantiasa bersyukur dan juga memohon supaya dia terkategori orang - orang yang pandai bersyukur. dan juga kerana seperti itu allah setelah itu menaikkan nikmat - nikmat kepadanya.

bagaikan seseorang muslim, terdapat baiknya kita meniru perilaku nabi sulaiman dalam bersyukur nikmat yang dikasih allah kepada kita. kerana terus menjadi kita bersyukur, hingga allah hendak terus menjadi menaikkan kenikmatan dalam kehidupan kita.

bacalah doa nabi sulaiman buat bersyukur berikut ini sebagaimana ada dalam qs an - naml ayat 19. doa nabi sulaiman dalam bersyukur.

latinnya : rabbi awzi’nii an asykura ni’mataka latii an’amta ‘alayya wa’alaa waalidayya wa - an a’mala shaalihan tardaahu wa - adkhilnii birahmatika fii ‘ibaadika shshaalihiin

ertinya : ya tuhanku, berilah saya ilham buat senantiasa mensyukuri nikmat mu yang telah engkau anugerahkan kepadaku dan juga kepada 2 orang bunda bapakku dan juga buat mengerjakan amal saleh yang engkau ridhai; dan juga masukkanlah saya dengan rahmat - mu ke dalam kalangan hamba - hamba - mu yang saleh.

demikianlah sebagian doa nabi sulaiman yang mampu kami sampaikan di peluang kali ini. mudah - mudahan dengan mengamalkan doa - doa tersebut secara ikhlas dan juga berserah diri, apa yang jadi kemauan kamu mampu dikabulkan oleh alloh swt. amin allohumma amin.



(sumber: khalifahmailonline. com)