Pesan Rasullah Jangan Kahwini Wanita Yang Tergolong Dalam Kumpulan Ini …No 2 Dan 4 Wanita Yang Tergolong Dalam Kumpulan Ini Paling Ramai!..


Pesan rasullah jangan kawini perempuan yang terkategori dalam kumpulan ini …no 2 dan juga 4 perempuan yang terkategori dalam kumpulan ini amat ramai!. .

pesanan rasulullah saw buat kalangan lelaki: jangan engkau kahwini perempuan yang 6, jangan yang ananah, yang mananah, dan juga yang hananah dan juga jangan engkau kahwini yang hadaqah, yang basaqah dan juga yang syadaqah.

1. perempuan ananah :
perempuan yang banyak mengomen itu dan juga ini. apa yang diberi ataupun dicoba suami buat rumahnya tangga seluruh tidak kena dan juga tidak berpuas hati.

2. perempuan mananah :
perempuan sebegini yang menidakkan usaha dan juga jasa suami kebalikannya mendabik dada dialah yang banyak berkorban buat membangun rumah tangga.

ia suka mengungkit - ungkit apa yang dicoba buat kebaikan rumah tangga. lazimnya perempuan ini bekerja ataupun berkedudukan besar dan juga bergaji besar.

3. perempuan hananah :
melaporkan kasih sayangnya kepada suaminya yang lain, yang dikahwininya saat sebelum ini ataupun kepada anaknya dari suami yang lain dan juga perempuan ini berangan - angan memperoleh suami yang lebih baik dari suami yang sedia terdapat.

dalam kata lain perempuan sebegini tidak bersyukur dengan jodohnya itu. perempuan sebegini yang mengkufuri nikmat perkahwinan. ia pula merendahkan kebolehan dan juga keahlian suaminya.

4. perempuan hadaqah :
melemparkan pemikiran dan juga matanya pada masing - masing suatu, kemudian melaporkan keinginannya utk mempunyai benda itu dan juga memforsir suaminya buat membelinya tidak hanya itu perempuan ini suka turut nafsunya.

perempuan sebigini memeningkan kepala lelaki. ia tenguk apa aja ia mahu. ia suka menyamakan pribadinya dengan diri teman . suka menunjuk - nujuk. perempuan inilah yang menjadikan suami dahulu handsome saat ini sudah botak.

5. perempuan basaqah : terdapat 2 arti,
kesatu, perempuan sebegini yang suka bersolek dan juga menghiaskan diri. ia menghias diri bukan buat suaminya namun buat ditunjuk - tujukkan kepada dunia. suka melawa.

wangnya dihabiskan buat membeli make - up, kasut dan juga benda kemas. perempuan begini pula suka dipuji - puji. bahwa ia kebetulan jadi isteri orang ternama dan juga jadi pula kepala dalam kumpulan itu, teman tidak boleh menanggulangi pribadinya.

kedua, ia marah kala makan dan juga tidak mahu makan kecuali sendirian dan juga diasingkannya bahagiannya.

6. perempuan syadaqah :
banyak cakap, tidak menentu lagi bising. kebecokan itu pula menimbulkan seluruh kerja yang dibuatnya tidak jadi, cuma tukang padat jadwal dan juga komen aja.







(sumber: https:// ceriteradunia . pw/2018/pesan-rasullah-jangan-kahwini-wanita-yang-tergolong-dalam-kumpulan-ini-no-2-dan-4-wanita-yang-tergolong-dalam-kumpulan-ini-paling-ramai/)